Skip to main content
Generale

Este buna cafeaua pentru adolescenti?

By 7 februarie 2021februarie 7th, 2022No Comments
cafeaua pentru adolescenti

Cafeaua, pentru adolescenti, reprezinta una din sursele de cofeinta. Sursa principala a acestei substante chimice sunt sucurile. Totusi, cola are mai putina cofeina decat ceaiul sau cafeaua.  Ciocolata este o alta sursa semnificativa de cofeinta. Unele medicamente eliberate fara prescriptie medicala, pe care copiii le-ar putea lua, cum ar fi Excedrinil, reprezinta o alta sursa de cofeinta.

Cafeaua pentru adolescenti nu este daunatoare, daca acestia s-ar rezuma doar la o cafea. Medicii recomanda  pentru tinerii de peste 12 ani maximum 100 de miligrame de cofeina pe zi. Dar, daca acestia mai consuma si un ceai care contine cofeina sau inca un baton de ciocolata, aceasta limita ar putea fi depasita. Prin comparatie, adultii se pot incadra intr-un consum de pana la 400 de miligrame de cofeina pe zi. Asadar, este buna cafeaua pentru adolescenti, doar daca se rezuma la o singura ceasca si evita toate celelalte surse de cofeina.

Surse de cofeina:

Sursa de cofeina Marime Cantitatea de cofeina
Baton de ciocolata 200 gr 23 mg
Suc pe baza de cola 333 ml 48 mg
Bautura energizanta 250 ml 75 mg
Cafea 240 ml 96 mg
Cafea instant 240 ml 62 mg
Ceai negru 240 ml 48 mg

Efecte secundare

Prea multa cofeina poate avea multe efecte negative asupra copiilor si adolescentilor, cum ar fi: o dispozitie proasta, privare de somn sau comportament agresiv. De asemenea, unii copii se pot simti nervosi sau anxiosi, avand schimbari ale ritmului cardiac si al tensiunii arteriale.

Este posibil ca privarea de somn sa nu para cea mai grava dintre toate aceste reactii adverse. O organizatie non-profit care finanteaza si efectueaza cercetari privind somnul, recomanda adolescentilor sa doarma aproximativ noua ore de somn pe noapte. Dar studiile arata ca, in medie, copiii dorm mai putin de atat. Despre acest subiect, poti gasi mai multe detalii aici.

In concluzie, pentru un adolescent, o ceasca de cafea dimineata nu este periculoasa. Cofeina este eliminata cu mult inainte de culcare. Totusi, sunt de evitat sursele de cofeina dupa ora 15. In plus, multe dintre acestea contin mult zahar, iar consumul de zahar adaugat energizeaza si poate avea si alte consecinte negative asupra sanatatii.

Lasă un comentariu

Ai nevoie de ajutor?